Magdeburg 2023

10.02.2024 12:38

 

V roce 2023 jsme již byli na dvou setkáních. Podzim je pro mne velmi intenzivní období v práci. Navštívit multiscale setkání v Magdeburgu bylo velkým lákadlem, a tak jsme vyrazili alespoň bez modulů.

Jeli jsme elektromobilem Škoda Enyaq. Zvládli bychom to na jedno nabití, ale v cíli by bylo jen 6% baterie, tak jsme v Ústí nad Labem krátce nabili.

Tím, že jsme nikdy nebyli na setkání v Riese, tak to bylo poprvé, kdy jsme navštívili víceměřítkové setkání.

Výhodou takového setkání je, že načerpáte inspiraci, co by šlo udělat na modulech  nebo kolejištích v N-ku. Honza čerpal nápady na budovaný kontejnerový terminál.

Akce probíhala na výstavišti Magdeburg. Je to místo vybudované pro malé veletrhy. Jsou tam dvě pevné haly a jedna mobilní montovaná hala.

Překvapilo nás, kolik tu bylo klubů a modelářů. Zástupců z ČR tu bylo více, ale v jiných měřítcích.

 

N-kaři byli v té montované hale.  Jednalo se o nám známé kamarády z Německa, Dánska, Švédska a Bulharska.

Takto vypadal layout N. 

 

Byl tam Haslingen.

 

Nordfaxe bylo také.

 

Opět Dülmen tentokrát i s vlečkou.

 

Skryťák Kattensteert, tentokrát malý a s podivným obloukem.

 

Další sryté nádraží z Kato kolejiva byl Katow-Ost, ten byl řádně velký.

 

Po letech se k modelařině vrací Christian, který přivezl svůj obloukový most, který jsme viděli před lety ve Stölnitz.

 

Lahůdkou je švédskými kolegy stavěný modul se svážným pahorkem a výsypnou operovanou automaticky. Na setkání v Borkopu má být provozován přesun sypkých materiálů.

 

Dorazili i modeláři z Bulharska s Kresnou.

 

Mimo nám známých modelářů tam byla i druhá parta z FineScale, kteří mají kolivo Peco Code 40

 

 

Zaujal mne motiv mostního jeřábu

 

 

 

Pěkné je řešení zakončení tratě pomocí pahorku na pinech.

 

 

Americké N AmericaN slavilo 20 let existence. Bylo v jiné hale než ostatní moduly 1:160. Stanice byla podle skutečné předlohy a mosty byly přestavované z továrních stavebnic. Autorem je Dirk Warwel.

 

Setkání na výstavišti hodně ovlivnil bezpečnostní technik, protože trval na širokých únikových koridorech. Kolegové z H0 přišli s originálním řešením, kdy postavili trajekt s funkčními kolejemi. Rozdělili layout dle zemí a trajekt převážel vlaky přes koridor, který představoval moře.

 

Takto vypadá terminál pro nakládání vlaků na trajekt.

 

 

Jako námět na modul mne zaujala ohromná stáčírna.

 

 

Na jiném modulišti byl plynojem.

 

 

 

Česká modelářská škola je špička nejen v N-ku. Aniž bych to z počátku vědel, obdivoval jsem tovární areál českých kolegů.

 

Zaujal mne tam motiv horkovodů mezi objekty křížící trať.

 

 

Pomyslného Oskara za nejlepší modul si u mne zasloužil modul s chmelnicí. Opšt se jedná o českého autora. Na modulu je i věrně ztvárněná pila.

 

Zaujal mne digitální BigBen ze čtyřech LCD obrazovek. Někde je ale chybka, když je čas na bigbenu jiný než notebooku :-).

 

Cíleně jsem hledal zpracování kovošrotu ve všech měřítkách.

 

Naprostá novinka pro mne byla vidět moduly v měřítku 0.

 

 

Další inspirací je průmyslová lávka

 

 

 

Podlézací modul může být i s krajinou.

 

 

Kolegové z N-ka staví krakorec s návěstidly. 

 

 

Námět jak vozit LN boxy

 

 

Stavba Raj v nulce

 

Krásný námět s rozbořenou stodolou.