Hanau 2023

10.02.2024 12:36

 

Setkání v Hanau na nás v roce 2022 zanechalo velký dojem. Formátem nám s Honzou nejvíce vyhovuje.

Meeting je pod hlavičkou FREMA a proběhlo od 3.5.2023 do 5.5.2023. Ráno jsme dorazili k hale jako první. 

Pohoda týmu okolo Heijo Reinla je úžasná.

 

 Jako již tradičně naplníme celý Volkswagen Sharan až po střechu.

 

Letos nám trochu komplikoval situaci nový modul s mostem, který není zrovna skladný.

 

V roce 2022 jsme požádali pořadatele, aby bylo příště Sklené na hlavní dvojkolejné trati. To nám pořadatelé splnili. Na rozdíl od roku 2022 nebyla provozována ČSD trakce, celý layout obsloužily vlaky ostatních účastníků. Odpadla tak nutnost přepřahání lokomotiv, která je atraktivní, ale dost komplikovaná a zdržující. Loni byl  přepřah v Rosenhaimu, který ale v roce 2023 nebyl přihlášen.

 

Moc jsme se těšili, že opět uvidíme Dulmen. Ten byl díky svým rozměrům na stejném místě pod boční prosklenou stěnou haly.

 

Na Dulmen je už potřeba dodávka.

 

Layout začínal ve skryté stanici Schattenbach. Přes dvojkolejné oblouky šla trať přes můj nový modul s mostem nad horskou řekou. První stanicí bylo dobře znímé Nordfaxe Jana Pilemanda.

 

Odbočná trať vedla do vlečkového areálu s trianglem, na fotce jeste bez staveb.

Za Nordfaxe byl oblouk, který vedl do Skleného nad Oslavou.

Za Skleným byla pro nás nová oblouková přístavní stanice Särgenau-Hafen se dvěmi větvemi vleček  pro nakládku z lodí.

 

Dvojkolejka dále pokračovala již do zmíněné stanice Dülmen.

 

Za Dülmenem se trať stáčela do stanice Rheinfort-Kapellen, která je oproti loňsku dostavěna o další koleje. Návěstidla jsou ve stanici stále z Lega.

 

 

 

Dvojkolejná trať pokračovala až k odbočení do železáren Haslingen.

Za Haslingenem již vedla jen jednokolejná trať přes stanici Cristian, kterou už jsme znali z roku 2022.

 

Za Čachnovem byla velká zajímavost a pro nás i exotika. Je to skryté nádraží postavené na místě setkání z kolejiva s podložím Kato s názvem Kattensteert. První dojem byl zvlášťní, ale s postupem času jsme tomuto řešení přišli na chuť.

 

Nyní se vraťme do Rheinfort-Kapellen. Tam mimo dvojkolejky odbočovala i jednokolejná trať do Weilmünsteru.

Z Weilmunsteru úvratí odbočovala druhá trať do Tettnangu.

 

 

 

Odtamtud vedla trať ostrým obloukem do Marlingenu doplněného o kasárna Harvey Baracks.

 

Původně měla trať končit až v Přístavu Holešky. Dan Buchtela ale kvůli nehodě nakonec nedorazil. 

 

Podávalo se i pivo s tématikou vlaků.

 

Žolík s náspem po zručené trati zníme i od kolegů z Čech.

A tady pěkný motiv na malém žolíku.

 

V Haslingenu byla provozována jediná lokomotiva z našich továren resp. Z rukou Jirky Heráčka.